3 tips για καλύτερη διάθεση

Διατροφή και ημικρανίες
28/01/2021
Πώς να νικήσω τις λιγούρες και το τσιμπολόγημα;
08/02/2021

Καθώς οι εξελίξεις τρέχουν γύρω μας με ταχύτατους ρυθμούς και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και στην καθημερινότητά μας είναι ραγδαίες σε συνδυασμό με τον περιορισμό που βιώνουμε αυτήν τη δύσκολη περίοδο σίγουρα η διάθεσή μας φαίνεται να βάλλεται. Και σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει ότι η πρώτη μας επιλογή όταν δε νιώθουμε καλά είναι η σοκολάτα ή κάποιο άλλο γλυκό . Και πράγματι στην αρχή φαίνεται να αισθανόμαστε καλύτερα αλλά στη συνέχεια μπορεί να νιώσουμε πιο άσχημα ακόμα και από πριν. Αυτό οφείλεται στη διαταραχή των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα.

Ας δούμε λοιπόν 3 διατροφικές συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε την καλή μας διάθεση και τα επίπεδα ενέργειάς μας μέσα στην ημέρα.

  1. Κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων

Τα ω-3 λιπαρά οξέα είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για τον οργανισμό μας σε πολλά επίπεδα. Αρχικά λοιπόν βοηθούν στην πιο αποτελεσματική λειτουργία του νευρικού συστήματος  ενώ ταυτόχρονα προστατεύουν την υγεία της καρδιάς και συμβάλλουν στην ομαλή ανάπτυξη του εγκεφάλου των μωρών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Έχουν γίνει έρευνες στις οποίες μελετήθηκε η επίδραση των ω-3 λιπαρών οξέων σε ασθενείς με κατάθλιψη. Τα ευρύματα λοιπόν των ερευνών δείχνουν πως η κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων συμβάλλει στη μείωση της έντασης των συμπτωμάτων της κατάθλιψης αλλά και της διπολικής κατάθλιψης ενώ βελτιώνει και τα επίπεδα διάθεσης των γυναικών που βρίσκονται σε εμμηνόπαυση. Ω-3 λιπαρά οξέα προσλαμβάνουμε από λιπαρά ψάρια, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο.

  1. Περισσότερη βιταμίνη D

H έλλειψη βιταμίνης D φαίνεται να αποτελεί πλέον συχνό φαινόμενο στη χώρα μας. Βιταμίνη D προσλαμβάνουμε κατά βάση από την UV ακτινοβολία του ήλιου. Χρειάζεται τουλάχιστον 20 λεπτά έκθεση στον ήλιο καθημερινά σε ώρες που φυσικά ενδείκνυνται για την υγεία μας έτσι ώστε το σώμα μας να μπορέσει να συνθέσει επαρκή ποσότητα βιταμίνης D.

Η βιταμίνη D σχετίζεται άμεσα με τα επίπεδα σεροτονίνης που παράγεται στον εγκέφαλο. Η σεροτονίνη είναι η ορμόνη που μας κάνει να αισθανόμαστε χαρούμενοι και να έχουμε καλύτερη διάθεση. Επομένως , όσο περισσότερο βγαίνουμε στον ήλιο τόσο πιο καλά θα νιώθουμε.

  1. Χρήση προβιοτικών

Τα προβιοτικά είναι μικροοργανισμοί οι οποίοι ζουν και αναπτύσσονται στο έντερό μας βοηθώντας την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος και συμβάλλουν πολύ και στη διάθεσή μας.

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι τα φιλικά αυτά βακτήρια του εντέρου μας μπορούν και επικοινωνούν με τον εγκέφαλό μας και επομένως μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεσή μας. Μελέτες που έγιναν σε ασθενείς με ευερέθιστο έντερο οι οποίοι εμφάνιζαν και συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους έδειξαν ότι η χορήγηση προβιοτικών έχει ευεργετική επίδραση καθώς μείωσε τα συμπτώματα αυτά σε μεγάλο βαθμό. Προβιοτικά βρίσκουμε στο κεφίρ , σε μαλακά ωριμασμένα τυριά, στις ελιές και στις πίκλες.

Βλέπουμε λοιπόν ότι οι διατροφικές μας επιλογές μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το πως νιώθουμε και ζούμε. Βάλτε χρώμα και χαρά στο πιάτο σας και καλή σας όρεξη!