Παιδί και άθληση

Ενεργειακό ισοζύγιο και βάρος
31/08/2020
Ποια δημητριακά να διαλέξω;
25/09/2020

Τα τελευταία χρόνια  παρατηρείται πολύ έντονη ενασχόληση των παιδιών ηλικίας 4-15 ετών με την τεχνολογία ,τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και την τηλεόραση ,μπροστά στα οποία φαίνεται να περνάνε πολλές ώρες της ημέρας. Αυτό έρχεται σε μεγάλη αντίθεση με το ανέμελο παιχνίδι στις πλατείες και στις αλάνες που κάνανε τα παιδιά παλαιότερα. Σίγουρα η τεχνολογία προχωράει και εξελίσσεται και καλό είναι να ακολουθούμε όλοι μας αυτές τις εξελίξεις αλλά τελικά τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτή η μεγάλη αλλαγή στα παιδιά;

Κρατώντας τα παιδιά μακριά από τον αθλητισμό το αποτέλεσμα είναι η ενίσχυση της παιδικής παχυσαρκίας , η εμφάνιση μεταβολικού συνδρόμου αλλά και άλλων παθήσεων που σχετίζονται με το αυξημένο βάρος των παιδιών καθώς και η έλλειψη παιδικότητας και αυθορμητισμού στα παιδιά τα οποία φαίνεται να περνάνε όλον τον ελεύθερο χρόνο τους μπροστά σε οθόνες.

Καλό είναι η άσκηση να εντάσσεται στη ζωή των παιδιών από τα 3 έτη ακόμα. Με πρώτο και πιο σημαντικό το ελεύθερο παιχνίδι και στη συνέχεια με τη γνωριμία με διάφορα αθλήματα μέχρι το παιδί να βρει αυτό που του αρέσει και του ταιριάζει περισσότερο. Οι γονείς διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτό το κομμάτι καθώς θα είναι εκείνοι που θα  επηρεάσουν το παιδί με το παράδειγμά τους, έχοντας δηλαδή την άσκηση σαν τρόπο ζωής,  που θα ωθήσουν το παιδί στον αθλητισμό και που θα αναγνωρίσουν τα ταλέντα και τις κλίσεις του προκειμένου να διαλέξει κάτι που θα το ικανοποιεί. Για να δούμε όμως τα πολλαπλά οφέλη της άσκησης και του αθλητισμού:

  1. Δυναμώνει το σώμα και ενισχύει τον μυϊκό ιστό

Μέσα από την άσκηση αυξάνεται η μυϊκή μάζα και επομένως και η αντοχή των μυών. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το παιδί να μπορεί να ασκείται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα να αποκτάει αντοχή αλλά και να έχει γερές αρθρώσεις.

  1. Βοηθάει στη διατήρηση καλής υγείας καθώς βελτιώνει την καρδιακή λειτουργία

Η αερόβια άσκηση βοηθάει την καρδιά να λειτουργεί καλύτερα και οικονομικότερα ενώ ταυτόχρονα διατηρεί τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης χαμηλά ενώ αυξάνει την ‘καλή’ χοληστερόλη ,την HDL. Επομένως ,καθημερινό τρέξιμο, ποδήλατο ,κολύμπι κλπ θα ενισχύσουν την υγεία του παιδιού.

  1. Βοηθάει στη μείωση του άγχους

Το παιδί μέσα από την αθλητική του δραστηριότητα εκτονώνεται με αποτέλεσμα να μπορεί να ελέγχει το στρες και όχι μόνο διώχνοντας την ένταση από το σώμα του μέσω της δραστηριότητας.

  1. Βοηθάει στη διατήρηση του σωματικού βάρους

Με την δραστηριότητα το παιδί μπορεί να διατηρεί ένα υγιές βάρος ειδικά εφόσον ακολουθεί και μια ισορροπημένη διατροφή. Με τον τρόπο αυτό θα αισθάνεται υγιές, δυνατό και γεμάτο αυτοπεποίθηση.

Γίνετε εσείς γονείς το πρότυπο των παιδιών σας. Παρατηρήστε τα, αναγνωρίστε τα ταλέντα τους και δώστε το έναυσμα να τα εκμεταλλευτούν στο έπακρο. Ας γίνει η άσκηση συνήθεια από πολύ μικρή ηλικία ακόμη έτσι ώστε τα παιδιά να εξελιχθούν σε υγιείς ενήλικες. Συμμετέχοντας ή παίζοντας κι εσείς με τα παιδιά σας αυξάνετε τις πιθανότητες να αγαπήσουν την άσκηση ενώ ταυτόχρονα ισχυροποιείτε τη σχέση σας και την ενότητα της οικογένειάς σας.

 

Μαρία Ρίτσου
Μαρία Ρίτσου
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος