Ποια είναι η κατάλληλη διατροφή για τις κρύες μέρες;

Τι κάνουμε όταν το παιδί μας ζητάει συνεχώς γλυκά;
09/10/2021

Έχοντας αφήσει πίσω για τα καλά πλέον τον ζεστό καιρό, η θερμοκρασία έχει αρχίσει να μειώνεται σημαντικά, γεγονός που επηρεάζει όχι μόνο την ψυχολογία αλλά και την διατροφή μας. Για το λόγο αυτό, το σώμα μας χρειάζεται τρόφιμα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και επιτυγχάνουν τη διατήρηση σωστής θερμοκρασίας για τον οργανισμό μας.

Ζεστά γεύματα και σούπες

Οι ζεστές σούπες ιδιαίτερα αυτές που περιέχουν και κοτόπουλο, κρέας ή ψάρι, αποτελούν την ιδανική τροφή για το χειμώνα, γιατί όχι μόνο ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας αλλά γιατί, παράλληλα, μας ενυδατώνουν.

Όσπρια

Μας προσφέρουν ενέργεια και μας χορταίνουν χωρίς να μας προσδίδουν πολλές θερμίδες. Πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, αποτελούν σύμμαχό μας στις δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Ζεστά ροφήματα

Από τις καλύτερες εναλλακτικές για τις κρύες ημέρες αποτελούν ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα, τσάι, χαμομήλι ή όποιο άλλο ζεστό ρόφημα προτιμάτε. Θα μπορούσατε να τα συνοδεύσετε με λίγο μέλι για έξτρα γεύση και ενέργεια.

 Ξηροί καρποί και ξερά φρούτα

Όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν σελήνιο και αποτελούν σπουδαία πηγή ω-3 λιπαρών οξέων που συμβάλλουν στην καλή καρδιαγγειακή λειτουργία. Η ενέργεια που προσφέρουν στον οργανισμό θα βοηθήσει τον οργανισμό στην διατήρηση των καύσεων, συνεπώς και της θερμοκρασίας του.

Υδατάνθρακες

Τα δημητριακά, το ψωμί, το ρύζι, οι πατάτες καθώς και τα ζυμαρικά, περιλαμβάνουν σύνθετους υδατάνθρακες που προσφέρουν στον οργανισμό ενέργεια. Η ενέργεια αυτή αξιοποιείται από τον οργανισμό σταδιακά και ωφελεί στη διατήρηση της εσωτερικής θερμοκρασίας σε σταθερά επίπεδα.

Μικρή ποσότητα αλκοόλ μαζί με το γεύμα

Το αλκοόλ, προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται για τις καύσεις όταν καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες (1-2 ποτηράκια κόκκινο κρασί). Χρειάζεται όμως προσοχή, καθώς σε μεγαλύτερες  ποσότητες φέρνει τα εντελώς αντίθετα αποτελέσματα (αγγειοδιαστολή και υποθερμία).

Καυτερές πιπεριές και πιπέρι

Βοηθούν όχι μόνο στο να προσφέρουν έξτρα γεύση και άρωμα στο φαγητό, αλλά περιλαμβάνουν ουσίες όπως η καψαικίνη και η πιπερίνη επιφέρουν θερμογένεση διεγείροντας το κυκλοφορικό σύστημα.

Βιταμίνη C

Τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα λεμόνια, αλλά και όσπρια, σαλάτες, ψάρια και κρέατα είναι ιδανικά για να αυξηθεί η ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης C ώστε να θωρακίσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να καλύψουμε τις αυξημένες ανάγκες του οργανισμού μας.

Νερό

Μην ξεχνάς να πίνεις νερό. Παρά το γεγονός πως νιώθουμε να μην το έχουμε ανάγκη, είναι πολύτιμο και οι ανάγκες για νερό παραμένουν αυξημένες ανεξαρτήτως εποχής, καθώς επιτυγχάνεται η διατήρηση της θερμοκρασίας σώματος.